noniiin sain vihdoin siirrettyy mun blogin tänne :D
oon siis 14v tyttö hesast. Mul on kaks koiraa ja hevonen. Siit hevosest en varmaa hirveesti kirjottele ku se asuu mun isän luon maalla. Käyn vaa viikoloppusin ratsastaa sil.
koirien kaa pyrin taas treenaa/tekee jotai kivaa päivittäin.
Emmi on siis 8v kleinspitz. Se on mun oma koira ja sain sen 8-vuotiaan. Me ei siis saatu emmii pentuna, vaa ostettii se meiä naapurilta ku se halus isomman koiran. Emmi oppii tosi nopeesti ja haluu aina miellyttää mua. Se on vähä liianki kiintyny ja aina ku lähen pihalle se saa hirveen kohtauksen ja alkaa täristä, inistä ja lopulta haukkua. Ei hirvee kivaa.
Mut Emmi osaa kaikelaista: kaikki tokon alokasluokan liikkeet, mitä niis on nyt vähä hiomista. Oikestaa se osaa avoimenki luokan liikkeet noutoo lukuunottamatta. sit kaikkii näit pikkutemppuja: anna tassu, kieri, pyöri, kumarra, ryömi, hauku... Just nyt me harjotellaa ruutuu ja hiotaan seuraamista ja estehyppyy.
Jenna on viel nuori, vast vähä yli vuodenikäne collie. Hyvin me ollaa edistytty, seki osaa alokasluokan liikkeet. Temppuja en oikestaa oo opettanu jennalle. Yritän eka saada nää "tärkeimmät" ja sit keskittyy muuhu. Jenna ei oo erityisen colliemaine: sitä ei oikestaa kiinnosta mitä mä haluan, se tekee vaa kaikkee ruuan takii. Eihä se haittaa mut ois kiva jos se olis vähä miellyttämisenhalusempi :/
kopsasin vanhasta, eilinen teksti:
Viime viikoloppun olin möllitokoissa molempien kaa. osallistuttii nakkiluokkaa ja hyvin meni! emmi sai 197p ja jenna täydet 200!
että olin ylpee jennasta. ei se kyl noi hyvii ois saanu ellei ois palkannu liikkeitte aikan mut silti, on se hyvin molempien ekaks kisaks (;
Tänää mä olin mun kaverin kaa treenaamas. Meni iha hyvi, paljo paremmi ku pariviikkoo sit. En tehny mitää erikoista, kertasin vaa vanhoi juttui. Jennal meni tosihyvi liikkeest maahanmeno ja pysähtyminen. Maassaki se maltto tosihyvi pysyy.
Huomenna oon menossa treenaa yhen eläinten (vai olikse vaa koiran?) kouluttakas opiskelevan tyypin kaa. Se lupas auttaa meitä ja opettaa käyttää naksutinta :) toivottavasti opitaa jennan kaa jotai
Kommentit